Nieuwe blunder i.v.m. verkeersveiligheid op komst!

Op 22 februari 2017, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Politieraad

Via een mail d.d. 18 december 2016 aan het CBS van Denderleeuw en Haaltert vroeg N-VA voorzitter Johan Duyck aandacht voor de kakofonie aan snelheids-begrenzende borden op de invalswegen van en naar de Expresweg N45.

Langs de kant Haaltert is de maximumsnelheid 50 km én en zijn in de Eigenstraat wegversmallingen aangebracht. Langs de kant Denderleeuw is in de Wildebeek de maximum snelheid 60 km per uur en in de Hoogstraat gaat het van maximum 30 km in de schoolomgeving naar 50 km in de bebouwde kom en uiteindelijk 70 km buiten de bebouwde kom.

N-VA vroeg aan het CBS te bekijken om op alle in- en uitvalswegen van de N45 een maximale snelheid van 50 km in te voeren

Het moet gezegd: de bevoegde diensten hebben deze problematiek snel besproken. Maar NVA Denderleeuw kan absoluut niet akkoord gaan met de oplossing die door het CBS werd weerhouden: in de Wildebeekstraat zal de maximum snelheid stijgen naar 70 km i.p.v. van dalen naar 50 km!

Er zijn in de Wildebeek geen aparte fietspaden en bijna geen voetpaden. Het is ook een bochtige straat. Enkele landbouwwegen komen uit op de Wildebeek. Deze landbouwwegen hebben voorrang van rechts! Het is nu al opletten geblazen om met landbouwvoertuigen de Wildebeekstraat op te rijden, gezien de hoge snelheid van de auto’s. Hier gaan zeker ongelukken gebeuren!

In de Hoogstraat wil men het bord dat het einde van de bebouwde kom aangeeft verplaatsen tot juist voor de as-verschuiving. Voorbij de as verschuiving blijft 70 km per uur de maximum snelheid !

Dat is natuurlijk niet de aanpassing waar  N-VA Denderleeuw voor pleitte: in plaats van de verkeersveiligheid te verhogen, wordt ze door het CBS verlaagd!

Na de miskleun op het Drieselken een nieuwe blunder dus!

Johan Duyck,

voorzitter N-VA Denderleeuw