Minister Weyts investeert € 90.362 in Vrije Basisschool KCD in Denderleeuw

Op 6 maart 2022

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 90.362 in Vrije Basisschool KCD in Denderleeuw. “We blijven investeren in de kwaliteit van ons onderwijs. Dus ook in de onderwijsinfrastructuur”, zegt Weyts. “Onze leerlingen en leraren horen in de beste omstandigheden onderwijs te kunnen volgen en geven.” zegt Weyts.

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Denderleeuw ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION)€ 90.362 in Vrije Basisschool KCD in Denderleeuw. Concreet gaat het om het vernieuwen van de stookplaats, renovatie van de laagspanningskast, plaatsing van een noodtrap en toegangshekken.

“Lagere energiekosten = meer middelen voor onderwijs aan de scholieren.”

Contact:

Johan Duyck