Denderleeuw organiseert zomerscholen én taalstimulerende projecten

Op 22 juli 2020

In Denderleeuw zetten ze alles op alles om alle mogelijke leerachterstand die leerlingen tijdens de coronacrisis hebben opgelopen, weg te werken. Denderleeuw organiseert immers zowel zomerscholen als taalstimulerende activiteiten. Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts lanceerde deze initiatieven om te vermijden dat leerlingen met een leer- of taalachterstand aan het nieuwe schooljaar zouden beginnen. “We beseffen dat door corona veel leerlingen de leerstof niet hebben kunnen opnemen, zoals het zou moeten”, zegt Weyts. “Met de organisatie van zomerscholen en projecten die focussen op het Nederlands bieden we hen de mogelijkheid om hun kennis bij te spijkeren.”

“Bovenop de vele zomerscholen die in gans Vlaanderen worden georganiseerd, gaan er ook een vijftigtal taalstimulerende projecten van start”, zegt Weyts.

“We zijn zeer tevreden dat onze gemeente deze enorme inspanning levert om die leerlingen die het hard nodig hebben op de best mogelijke manier te ondersteunen”, zegt een fiere N-VA Voorzitter Mike De Staebele van Denderleeuw

“Met de organisatie van zomerscholen en taalstimulerende projecten bieden we hen de uitgelezen kans op een faire start van het nieuwe schooljaar.”