Aan de sluikstorters, door een wakkere burger!

Op 16 november 2020

Beste vrienden sluikstorters,

Ik heb een buitengewoon respect voor jullie. Jullie sparen inderdaad om de 14 dagen  minimum 1,5 euro uit door geen gele zak te gebruiken.

Jullie zorgen voor verscheidenheid in de natuur want langs wandel-, fiets- en andere wegen passen oude schoenen, blikjes, flessen, kapotte paraplu’s, plastic allerhande en pampers als geen ander in onze beken en rivieren die we bijna afvalkunstroutes kunnen noemen naar zee.

Jullie zorgen ervoor dat mensen opnieuw solidair (moeten) zijn, dat vrijwilligers zorgen voor het opruimen en opnieuw met elkaar praten over dit thema. Jullie doen grote inspanningen zodat er aan onze containerparken geen opstoppingen worden veroorzaakt. Ook de overvolle publieke vuilnisbakjes worden door jullie in de kijker gebracht. Jullie zorgen er ook voor dat een heel apparaat in gang schiet en dat er werkzekerheid wordt verschaft aan extra arbeiders om al dat moois op te ruimen.

Natuurlijk steken jullie heel wat geld (plus minus 3 euro) in jullie zak. Wat een rijkdom ! En de kans op betrapping is bijna nihil. Maar gelukkig dus is er de gemeente en dankzij de oplopende kosten kunnen de belastingen worden verhoogd want jullie weten toch ook dat de gemeente verantwoordelijk is  voor het nethouden van de openbare ruimte. Het enorme kostenplaatje wordt verdeeld over de inwoners : van solidariteit gesproken!

Jullie slagen er dus in om 3 euro te besparen maar vergeten dat iedereen 10 euro meer moet betalen aan belastingen en dat vind ik nu nog het leukste : ook jullie betalen mee.

Zou het niet beter zijn mochten jullie niet zo lief zijn en normaal zouden doen, iets wat van elke zorgzame burger die zich als een verantwoordelijke huisvader gedraagt wordt verwacht.

Enfin, mijn wandeling zit erop en ik ga naar huis waar ik op de schoorsteenmantel eventjes zal stilstaan bij een spreuk : ‘Mens, erger je niet’.

(naam en adres gekend op de redactie)

Deze brief werd ons toezonden door een inwoner uit onze gemeente. Ongetwijfeld zijn er nog inwoners die zich geroepen voelen om op een ludieke, niet schofferende manier, zaken aan te klagen. Graag geven we u dan ook een forum via onze website en Facebookpagina.