Griekse tragedie in Denderleeuw!

Op 17 juni 2015

Vandaag dropte Sp.a bij alle raadsleden een 2-tal extra punten in de bus voor een extra gemeenteraad die ze wilden organiseren op woensdag 24 juni. Daar waar op 25 juni al een gemeenteraad voorzien was.

Op deze gemeenteraad wil men eerst de gestemde onbestuurbaarheid van 3/11 ongedaan maken. Deze onbestuurbaarheid werd immers door de RVS is kortgeding verworpen. Het was alleen nog wachten op de definitieve uitspraak.

Gezien het feit dat N-VA en Plus in hun gelijk werden gesteld door de RVS moesten ze bij CD&v en Sp.a uit een ander vaatje tappen. Men zou mordicus aantonen dat je niet kon besturen.

Eerst reduceerde men het exploitatiebudget, zeg maar de lopende rekening, van 25.000€ naar 2.500€. Toen bleek dat onze ploeg er  mits enige creativiteit toch nog in slaagde om beleid te voeren moest dit bedrag nog eens naar beneden naar 0€.

Bij de laatste gemeenteraad zou men nog maar eens de spierballen rollen door alle punten op de agenda en het gros van de bestelbonnen die ter stemming kwamen, tegen te houden. Dat men hierbij de burgers van de gemeente gebruikte als schild om zijn eigen plannen te realiseren, deerde hen niet. Zelfs de opleiding van onze kinderen moest mee het gelag betalen. Welke malloot gebruikte ooit kinderen in de strijd!

Nu neemt men deze agenda van de schaamte als argument om de onbestuurbaarheid aan te tonen. Een onbestuurbaarheid die men gewoon in scene zet en zelf creëerde.

In Vlaanderen zijn er 6 gemeenten waar er een toestand van onbestuurbaarheid is, alleen in Denderleeuw wordt het spel zo hard gespeeld.

Als laatste middel om zijn gram te halen is het opzet dat N-VA op woensdag zou instemmen met de onbestuurbaarheid, er moest er maar één met hen meestemmen als signaal en dan zou CD&v en Sp.a alle punten op donderdag goedkeuren. Daarom moest deze Griekse tragedie in 2 dagen afgewerkt worden. Om de burgers niet langer te gijzelen zou N-VA moeten ingaan op deze chantage? Of hoe zal ik het noemen.

Gelukkig heeft men  deze waanzin om 2 gemeenteraden na elkaar te organiseren, een halt kunnen toeroepen. Het schouwspel is nu voorzien voor donderdag 25 juni.

Het lot van onze inwoners ligt nu in de handen van mensen die ons de afgelopen maanden gijzelden met als enige bindmiddel dat ze iets hebben tegen  verandering of zeg maar N-VA.