Geen nieuws van het linker front!

Op 10 oktober 2015

Het is nu al bijna één jaar geleden dat de wisselmeerderheid van Sp.a, CD&v en onafhankelijk raadslid Buydens, onze gemeente in de onbestuurbaarheid storten.

Nu bijna een week na het stemmen van het fameuze artikel 47bis waarbij men mag overgaan tot het vormen en aanstellen van een nieuw bestuur, lijkt er nog steeds geen witte rook uit de schouw te komen.

Blijkbaar liggen de kaarten (lees postjes) wat moeilijk .

- Zo vindt CD&v dat ze gezien hun risico dat ze namen met deze onbestuurbaarheid, nog steeds recht hebben op 3 schepenen.

- Marleen Buydens moet ook beloond worden met een schepenambt om haar grootste verdienste van de afgelopen 2 jaar te vergoeden,  de wisselmeerderheid mogelijk maken door haar eigen partij de rug toe te keren. De constructie die in de maak is om haar in een zetel te krijgen getuigt van veel wansmaak voor het gemeentedecreet.

- Sp.a, die eigenlijk als oppositiepartij gerechtigd was om  het de coalitie moeilijk te maken, blijft achter met  meer kandidaten dan postjes.

Desondanks  de berichten van het één of ander orakel, zijn er tot op heden geen gesprekken aan de gang  met N-VA. Wij zijn immers van oordeel dat deze coalitie om het bestuur te doen vallen, maar beter ook zelf het roer kan overnemen. Anders krijgen we een Irak of Libië scenario waarbij je met veel geweld een regime omver werpt maar niets in de plaats stelt om het land terug te besturen.

Als er dan binnen hopelijk enige dagen, een nieuw bestuur wordt voorgedragen, dan zit er eentje klaar om elke kandidaat burgemeester een proces aan te doen omwille van het feit dat hij iets op zijn kerfstok heeft waardoor hij niet kan voorgedragen worden als nieuwe burgemeester. Op die manier kan de huidige burgemeester nog een tijdje blijven zitten tot we ook hierover een uitspraak van het gerecht krijgen.

Kortom wat we gaan krijgen is de ideale cocktail voor  verdere stilstand.

Wij als N-VA hebben reeds geruime tijd afstand genomen van alle vormen van obstructie om een nieuw bestuur mogelijk te  maken, dit in het belang van de burger.

We zullen er voor U over waken dat de komende 2 jaar de punten, die zo gretig werden weggestemd door dezelfde mensen die U willen besturen, zo snel mogelijk door de gemeenteraad raken.

Wij kunnen U niet meer aanbieden dan dat we ons niet zullen onttrekken aan de verantwoordelijkheid die je ons gaf .