Sp.a, CD&v en onafhankelijk raadslid, sturen hun kat naar de OCMW-raad.

Op 21 november 2014

Op de OCMW-raad van 20 november bleven CD&v en Sp.a OPEN afwezig. Het is duidelijk dat beide partijen op deze manier samen verder de onbestuurbaarheid "in scene" zetten in Denderleeuw. Enkel en alleen om een coalitiewissel door te voeren en terug verder te doen alsof er geen gemeenteraadsverkiezingen hebben plaatsgevonden.

OCMW-Voorzitter Koen D’Haenens (N-VA): “ Het was een stuk te verwachten dat CD&V en SP.A OPEN opnieuw afwezig zouden blijven. Ik betreur dit ten zeerste en wil mij in plaats van de afwezige raadsleden van SP.A en CD&V oprecht verontschuldigen bij de burgers en het voltallige OCMW-personeel. Op die manier blijven een aantal cruciale dossiers liggen en komt de werking van het OCMW in het gedrang.

Ik hoop dat de komende weken het gezond verstand terugkeert en men stopt met politieke spelletjes te spelen.

Tot slot benadrukt de OCMW-Voorzitter dat alle N-VA-mandatarissen ook in deze moeilijke periode hun verantwoordelijkheid blijven opnemen in het OCMW in het belang van de zwaksten en de meest behoeftigen in onze gemeente.