Reactie op buitenvervolgingstelling m.b.t site Van Roy.

Op 18 maart 2016

Vandaag mochten we via de krant vernemen dat er een punt werd gezet, naar het onderzoek van vermeende fraude bij de aankoop van de site Van Roy.

Als N-VA hadden we de kat de bel aangebonden, omdat we van bij het begin overtuigd waren dat de aankoopprijs nogal hoog was. Het gerechtelijk onderzoek weerlegt trouwens dat vermoeden niet . Waar de gemeente 1.980.000€ betaalde, schatte de gerechtelijke schatter het tegoed maar in op 860.000€. Dat dit prijsverschil, voor rekening komt te staan van de Denderleeuwse belastingsbetaler, bljift natuurlijk een spijtige zaak. Het is dan ook jammer dat er hiervoor geen verantwoordelijke kon worden gevonden die het hoge prijsverschil, kan verklaren.

Helaas  geniet enkel een verkoper bescherming bij een te lage verkoopprijs en niet de koper wanneer hij teveel zou betalen.

Dat de cowboyverhalen over smeergeld om een gunstige verkoopprijs te bekomen, doorprikt werden, is een goede zaak voor degenen die lichtzinnig werden beschuldigd en voor de Denderleeuwse politiek in het algemeen.