Finse piste voor Denderleeuw na subsidies door N-VA minister Muyters

Op 2 juli 2012

Op dit moment moeten vele Denderleeuwenaars zich nog steeds verplaatsen met de wagen naar Liedekerke, Ninove of Aalst om op een Finse piste te kunnen lopen, wat bijzonder tijdrovend en milieuonvriendelijk is. Daarom ijvert N-VA Denderleeuw al een tijdje om ook in onze gemeente een Finse piste aan te leggen in het Armand De Pelsmaeker sportpark.

Deze week hebben we goed nieuws ontvangen want Vlaams minister van Sport Philippe Muyters (N-VA)  keurde de subsdieaanvraag van Denderleeuw goed voor de aanleg van een Finse piste! Dit jaar is voor 55 gemeenten 3 miljoen euro uitgetrokken om een Finse piste aan te leggen of een moderne sportvloer te plaatsen in een overdekte sportruimte. Daardoor kunnen 21 gemeenten een Finse piste aanleggen en 34 een moderne sportvloer.

N-VA Denderleeuw dringt er dan ook op aan om de werken zo snel mogelijk te starten en voldoende verlichting te voorzien zodat deze nieuwe sportfacilteit ook ’s avonds kan worden gebruikt door onze inwoners.

Bestuurslid en fervent jogger Pierre Boschmans: “Een Finse piste is een loopparcours met een verende bovenlaag. Die geeft een prettig loopgevoel en voorkomt blessures aan de gewrichten. Van zo’n Finse piste kunnen zowel clubsporters als individuele joggers gebruikmaken”.