9/11 voor Denderleeuw

Op 9 november 2015

Na één jaar boycot van zowat de meest a-politieke beleidskeuzes die je maar kon hebben. Merkt N-VA toch wel op dat het nieuwe bestuur is samengesteld uit net die mensen die in de vorige legislatuur uitblonken in tegenstellingen.

Nochtans zou Sp.a, als grootste overblijvende fractie, met alle partijen gaan praten. Ter informatie kunnen wij melden dat dit niet met ons is gebeurd. Al was het maar om te weten wat de opportuniteiten waren geweest met N-VA. Men contacteerde ons enkel uit beleefdheid om te melden dat er een nieuw bestuur zou worden voorgesteld.

Een politieke partij die er geen graten in ziet om halfweg een legislatuur, haar coalitiepartner de rug toe te keren en dit van zodra er verwezen wordt naar onfrisse praktijken uit het recente verleden, is geen trouwe partner.

Wij hopen dat deze politici er geen modus operandi van maken om coalities te verbreken want dan zijn we de volgende jaren zoet met dezelfde politieke malaise van de laatste 3 jaar.

Net zoals Elke De Greef profetische woorden uitsprak over hoelang het zou duren alvorens CD&v in de clinch zou gaan met N-VA, hebben wij ook een vrijblijvend advies voor Sp.a. Weet dat wat CD&v mandatarissen in het verleden beslisten, niet vatbaar kan zijn voor herziening of verbeteringen!

Wij als N-VA hebben in het belang van de burger beslist om de 2de onbestuurbaarheid niet meer aan te vechten en zullen in het belang van onze gemeenschap heel dynamisch onze voorstellen op tafel leggen. Voorstellen die we volgens CD&v eerst in de coalitie moesten bepreken, waarna ze onbespreekbaar werden in het CBS.

Vandaag is het onze 9/11 (nine eleven), hopelijk kunnen we binnen een paar jaar deze dag voor Denderleeuw vieren en moeten we hem niet herdenken!